Volvo markası 22 Haziran 1915 tarihi itibariyle resmi kayıtlara geçmişti.
Volvo’nun hikayesinin başladığı tarihten bir yıl kadar önce, Svenska Kullagerfabriken – SKF; otomotiv sanayinde üretici markaların bilyalar ve ilgili sistemler üzerinde olan müthiş potansiyelinin farkına vardı ve buna bağlı olarak ihtiyacı karşılayacak kaynaklar üzerinde fikirler oluşturmaya başladı. SKF hali hazırda, Sven Wingquist’in eşsiz küre biçimli bilya icadı sayesinde, konusunda dünya lideri bir üretici konumundaydı.
Volvo; basit ve söylenmesi kolay bir isim
Şirket yönetiminde çalışan, kelimeler ve yabancı dillerle arası iyi olan zeki bir yönetici, marka kullanımı üzerinde VOLVO ismini (büyük harfler ile) ortaya attı. Başvuru ile ilgili hazırlanan kağıtlar SKF’den; 20 Şubat 1915 tarihinde Stokholm’de bulunan Royal İsveç Patent & Kayıt Ofisi’ne AB Delmar & Patent Ofis’i aracılığı ile gönderildi.
“Volvere”; Latince’de “roll – yuvarlan” kelimesinin mastar hali. “Volvo” da “yuvarlanıyorum” demekti. İsim, basit, dahiyane ve şirketin genel çalışmaları ile güçlü sembolik bir bağlantıya sahipti. Bundan da öte, içerisinde R veya S harfleri yoktu. Bu dünyanın birçok bölgesinde telaffuz sorunları yaşanması konusunda minimum risk taşıyordu. SKF, o günlerde büyük bir ihracat şirketi olarak marka isminin değerini son derece iyi biliyordu.
Amerikalı sanayici ve kamera üretim firması Eastman, bu tarihten birkaç yıl önce rulo filmleri icat etmiş ve aynı sebeplerden dolayı ürünleri içinR veya S harflerini kullanmaktan kaçınmış ve basit bir marka ismi yaratmıştı.
Beş yıllık duraklama süreci sonrasında tam gaz ileri
Volvo’nun start almasından kısa bir süre sonra, otomotiv sektörü I. Dünya Savaşı sırasında durgunluk dönemine girdi. Potansiyel bilya alıcıları, üretimlerini otomobillerden ağır vasıta ve diğer savaş kullanımına yönelik cihazlara çevirdi. Her anlamda tam olarak operasyonel olarak faaliyet göstermese de firma, bu şekilde beş yıl geçirdi. Aktiebolaget Volvo 1920 yılında üretim faaliyetlerini durdurdu. SKF, pazarda ürünlerini gelecek dönemde kendi ismi ile satışa sunmaya karar vermişti.
AB Volvo ismi, Ağustos 1926 tarihine kadar rafa kaldırıldı. SKF yönetimi, uzun süren bir çalışma sonrasında otomobil üretimine destek verilmesine başlanması konusunda ikna edildi. Bu fikir, SKF çalışanlarından Asar Gabrielsson tarafından birkaç yıl süren bir çalışma sonrasında kabul ettirildi. Gabrielsson, iyi dostu olan mühendis Gustaf Larson ile birlikte bir İsveç otomobilinin üretilmesi konusunda ısrar etti. SKF en sonunda yolu açtı ve AB Volvo ismini tekrar ortaya çıkararak marka için gerekli işlemlerin yapılmasını ve maddi desteği sağladı. Şirketin resmi ismi, aynı zamanda üretilecek otomobillerin ismi olarak da seçildi. Prototip aşaması boyunca, otomobillere Gustaf ‘tan esinlenerek GL ve Larson isimleri verildi.
Tarihi değerlere sahip logo
Aynı zamanda; içinde çaprazlamasına sağa doğru bir ok bulunan daire şekli - demir için kullanılan eski kimyasal sembol – logoya adapte edildi. Bu şekil, batı kültüründe yer alan en eski ideogRamlardan (düşünceyi yansıtan sembolik çizimler) biriydi ve orijinal olarak aslında Roma İmparatorluğu zamanında Mars Gezegeni’ni simgelemek için kullanılıyordu. Bu işaret, aynı dönemde Romalılar’ın Savaş Tanrısı Mars’a verdiği sembol ile aynıydı. Bu şekil, savaş malzemelerinin yapıldığı malzeme olan demiri ve savaşçılığın sembolü olan erkeksi yapıyı da tanımlaması açısından, zamanın en popüler işaretlerinden biriydi.
Aslında bu ideogram, sadece İsveç’te değil, tüm demir sanayinde daima bir sembol olmuştu. Otomobilin önünde yer alan bu sembol, İsveç’in gurur duyduğu demir sanayi; bunun yanında çelik ve dayanıklılık ile de bir birliği simgeliyordu. Yeni otomobil ile aynı zamanda Volvo ismi de kendi yazı karakterine kavuştu.
Logo tasarımı, radyatör boyunca sol üstten sağ alta doğru uzanan diagonal bir bant ile beraber şekillendirildi ve Nisan 1927 tarihinde henüz daha ilk otomobilde kullanıldı. Bu bant, orijinal hali ile krom logoyu yerinde tutmak için bir gereklilikti, fakat bundan sonra, dekoratif bir sembole dönüştü. Bu sembol, hala üretimden çıkan tüm Volvo modellerinin ızgarasında yer alıyor. 2006 yılından itibaren demirin sembolü olan logo, hem Volvo Cars, hem de Volvo AB için ortak bir sembol haline geldi.



İlk Volvo 14 Nisan 1927 tarihinde Göteborg’daki fabrikadan çıkar. Modelin adı ÖV4 Jakob’dur. İşte o ilk Volvo:
1928 yılında, ilk üretimden bir yıl sonra, Volvo, araçlarını ihraç etmeye başlar. İlk ürün Finlandiya’ya gider, Finlandiya’yı Danimarka, Hollanda, Norveç ve Belçika izler. 1930 yılında ise deniz aşırı ihracat başlar ve Volvo artık Latin Amerika, Orta Doğu ve Kuzay Afrika’dadır. Şubat 1928’de ilk kamyon, yine aynı yıl ilk otobüs üretilir.
1936 yılındaki satış kataloglarında Volvo kurucuları Assar Gabrielsson ve Gustaf Larson’un şu özdeyişi tarihi kayıtlara geçer: “Otomobiller insanlar tarafından kullanılıyor. Bu nedenle, Volvo'da yaptığımız her şeyde bize klavuzluk eden ilke güvenliktir ve hep öyle kalmalıdır.”
1955 yılında tüccar Nils Sefeldt New York’dan Texas’a yaptığı seyahat sırasında bir kasırgaya yakalanınca içinde bulunduğu aracı Volvo’nun, rüzgara karşı gösterdiği performans, Volvo’nun Amerika kıtasında satışlarını artırır. Firma, 1963 yılında Kanada’da açtığı fabrika ile Amerika kıtasındaki ilk Avrupalı otomobil üreticisi olur. Volvo 1964 yılında bir milyonuncu, 1976 yılında da üç milyonuncu aracını üretir. Üç milyonuncu araç, merkezi İsviçre’de bulunan Kızıl Haç Örgütü’ne hediye edilmiştir.
1999'da Volvo’nun otomobil bölümü, Volvo ortakları tarafından Ford firmasına satıldı. Bu tarihten beri Volvocars ve Volvo AB olarak iki firma varlığını sürdürmektedir. Volvocars otomobil, Volvo AB ise kamyon, otobüs, iş makinesi ile uçak ve deniz araçları motorları üretmektedir. Volvo'nun Ford'un kontrolüne geçmesi ile Ford bünyesindeki markalar olan Ford, Lincoln ve Jaguar markalarının modelleri de Volvo’nun dizayn ve güvenlikte sahip olduğu patentler doğrultusunda üretildi ve ciddi satış rakamları yakaladılar.
2010 yılında Amerikan Ford Motor Company Volvo'yu Çinli Geely grubuna sattı. Bu Çinli bir firmanın batılı bir otmobil firmasının yüzde yüzüne sahip olduğu tek örnek oldu. Volvo'nun merkezi İsveç'de, fabrikaları da İsveç ve Belçika'da kalmaya devam ediyor. Ancak Çin ve çevresi piyasası için Çin'de üretimi artırma çabaları sürmektedir.
Volvo'nun son on yıllık satış grafikleri yılda ortalama 400 bin araç sattığını göstermektedir. Firmanın hedefi bu rakamı 2020 yılında 800 bine çıkarmaktır.
Volvo'nun ana fabrikası İsveç'in Göteborg kentinin Torslanda bölgesindedir. Ayrıca İsveç'in Uddevala kentinde C70 üretimi için İtalyan Pininfarina ortaklığında bir fabrikası, yine İsveç'in Skövde, Floby ve Olofström bölgelerinde de parça üretim fabrikaları bulunmaktadır. Volvo'nun ikinci büyük fabikası Belçika'nın Ghent kentindedir. Çin'de de Ford-Mazda ortaklığında bir fabrikası ve Malezya'nın Kuala Lumpur kentinde de montaj tesisleri vardır. Bunlara ek olarak, İsveç'in Göteborg, İspanya'nın Barselona ve ABD'nin Camarillo kentlerinde dizayn ofisleri bulunmaktadır.
2012 yılına gelindiğinde, üretilen toplam Volvo otomobil sayısı 17 milyonu aşmıştır. İsveç'te satılan her beş otomobilden biri Volvo'dur.

Volvo Resimleri:
VOLVO MODelLERİ
1927-1950 ARASI
ÖV4 Jakob (1927-1929)
PV651 (1929-1933)
PV653-9 (1933-1937)
TR701-4 (1935-1937)
PV36 (1935-1938)
PV51 Cabriolet (1936-1945)
PV801-10 (1938-1947)
PV60 (1946-1950)
PV444 (1946-1958)
PV445 Valbo Cabriolet(1946-1958)
PV445 Duett (1949-1960)
50li ve 60lı YILLAR
PV831-4 (1950-1958)
1927-1950 ARASI
ÖV4 Jakob (1927-1929)

PV651 (1929-1933)

PV653-9 (1933-1937)

TR701-4 (1935-1937)

PV36 (1935-1938)

PV51 Cabriolet (1936-1945)

PV801-10 (1938-1947)

PV60 (1946-1950)

PV444 (1946-1958)

PV445 Valbo Cabriolet(1946-1958)

PV445 Duett (1949-1960)

50li ve 60lı YILLAR
PV831-4 (1950-1958)

P210 (1960-1969)
P130 AMAZON 2-D (1961-1970)

P130 AMAZON 2-D (1961-1970)

P1800 (1961-1972)
144 (1962-1969)

144 (1962-1969)


70li YILLAR
242 (1974-1984)
244 (1974-1993)
245 SW (1974-1993)
262 Coupe (1977-1981)
265 SW (1975-1985)
66 (1975-1980)
343 (1976-1990)
345 (1979-1991)

244 (1974-1993)

245 SW (1974-1993)

262 Coupe (1977-1981)

265 SW (1975-1985)

66 (1975-1980)

343 (1976-1990)

345 (1979-1991)

80li YILLAR
360 5D (1983-1989)
760 Sedan (1982-1990)
760 SW (1985-1990)
740 Sedan (1984-1992)
740 SW (1985-1992)
780 (1985-1990)
480 (1985-1990)
440 (1987-1997)
460 (1989-1996)

760 Sedan (1982-1990)

760 SW (1985-1990)

740 Sedan (1984-1992)

740 SW (1985-1992)

780 (1985-1990)

480 (1985-1990)

440 (1987-1997)

460 (1989-1996)

90lı YILLAR
940 Sedan (1990-1998)
940 SW (1990-1997)
960 Sedan (1990-1997)
960 SW (1990-1997)
S90 (1997-1998)
V90 (1997-1998)
850 (1991-1996)
850 SW (1993-1996)
S70 (1996-2000)
V70 I. Nesil (1996-2000)
V70 Cross Country/XC70 I. Nesil (1996-2000)
S40 I. Nesil (1995-2004)
V40 (1995-2004)
C70 I. Nesil (1996-2005)
C70 Cabrio (1997-2005)
S80 I. Nesil (1998-2006)
V70 II. Nesil (1999-2007)
940 Sedan (1990-1998)

940 SW (1990-1997)

960 Sedan (1990-1997)

960 SW (1990-1997)

S90 (1997-1998)

V90 (1997-1998)

850 (1991-1996)

850 SW (1993-1996)

S70 (1996-2000)

V70 I. Nesil (1996-2000)

V70 Cross Country/XC70 I. Nesil (1996-2000)

S40 I. Nesil (1995-2004)

V40 (1995-2004)

C70 I. Nesil (1996-2005)

C70 Cabrio (1997-2005)

S80 I. Nesil (1998-2006)

V70 II. Nesil (1999-2007)

2000li Yıllar
S60 I. Nesil (2000-2010)
XC70 II. Nesil (2001-2007)
XC90 I. Nesil (2002- )
S40 II. Nesil (2004-2012 )
V50 I. (2004-2012)
C70 II. Nesil (2006- )

XC 60 (2009- )
S60 I. Nesil (2000-2010)

XC70 II. Nesil (2001-2007)

XC90 I. Nesil (2002- )

S40 II. Nesil (2004-2012 )

V50 I. (2004-2012)

C70 II. Nesil (2006- )

XC 60 (2009- )

2010 Sonrası
S60 II. Nesil (2010- )
V60 (2010- )
V40 (2012- )
V40 Cross Country (2012- )
S60 II. Nesil (2010- )

V60 (2010- )

V40 (2012- )

V40 Cross Country (2012- )

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder